Achter de (reis)schermen: augustus ’18

Schreef ik vorige maand nog dat het zulk heerlijk zomerweer was, nu heb ik eerder het gevoel alsof de herfst al vol in aantocht is (al is het dit weekend wel weer prima). Stiekem ook helemaal niet erg: ik word er een stuk productiever van. Maar laten we de warme dagen in augustus vooral niet vergeten, want ook afgelopen weken is er een hoop gebeurd. Dit was mijn maand!

1 augustus was ik dus jarig (en werd 31). Ik heb dus niets met verjaardagen, en al helemaal niet met m’n eigen. Mijn ideale verjaardag: gewoon iets leuks doen! Overdag ging ik samen met Lisette naar Zandvoort om te chillen op het strand. Heerlijk! Verder vieren doe ik bijna nooit (want: er zijn altijd zoveel mensen op vakantie), maar m’n (schoon)familie komt altijd wel even langs als ze er zijn. Zo ook vanavond.

Weer aan het werk met Suzanne aan ons kindje PR-cursus.nl.

En gezien ik gisteren jarig was moest ik natuurlijk wel even trakteren op taart!

Dat het zó warm is dat alleen een bak met ijskoud water nog enigszins helpt.

Ik slaap een nachtje bij Mandy en we besluiten ons avondeten mee te nemen naar het strand. Helemaal geen slecht plan! Mocht je ooit naar het strand in Den Haag willen gaan; sla Scheveningen en Kijkduin over, maar ga naar het Zuiderstrand. Veel rustiger en mooier.

En wanneer de zon eenmaal onder is, is het tijd voor mijn guilty pleasure: ik heb dus vrijwel alles van Ollolai gekeken de afgelopen weken.

Lunchen met een vriendin die ik al eeuwen ken; wat dat betreft is het ook heel fijn dat ik weer in de buurt van m’n vroegere dorp woon. Maakt het afspreken ook gelijk weer een stuk makkelijker.

Dat je denkt dat je een short-cut hebt gevonden, maar toch niet.

Middagje op het strand in Huizen hangen met m’n schoonzus.

Tijd voor de eerste PR-workshop die Suzanne en ik geven!

Het was ZO leuk om te doen.

Na een lange dag in Utrecht moest ik ‘s avonds nog even aan de bak om een blog voor Reisdoc.nl te schrijven.

Bubbels! M’n vriend heeft z’n oude huis verkocht. Was overigens niet te zuipen, dus veel meer dan proosten en een slok werd het niet.

Dagje werken met Sabine!

En ‘s avonds heerlijk Israelisch gegeten bij Mana Mana in de Pijp. Toetje doet niet echt eer aan de rest van het eten, maar man, wat was het allemaal lekker.

Ik heb dan niet zoveel met verjaardagen, ik sla die van anderen natuurlijk niet standaard over. Suzanne werd 30 en vierde het in een kroegje in Utrecht. Kijk, dat is natuurlijk heel wat anders dan in een kring zitten ;-)

Borrelen op dit drukke terras.

Note to self: moet dit echt vaker eten.

Daar is ze weer ;-) Vandaag kreeg ik een tour door Utrecht, waar we echt van de gebaande paden af gingen. Ik schreef er de blog ‘15x wat te doen in Utrecht‘ over.

Dagje Zeeland met Thijs! En een goede bodem is natuurlijk cruciaal.

Zijn halve familie woont in en om Bruinisse, en eens in de zoveel tijd komen we even buurten. We maken er altijd een hele dag van: lekker lunchen, even een wandeling maken (zoals hier) en daarna richting de familie.

‘s Ochtends vroeg hardlopen: ik word er steeds beter in en vind het ook daadwerkelijk leuk worden. Zeker met dit soort uitzichten onderweg.

Ik was afgelopen week op de radio te horen! Bij het programma NH Spitstijd van NH Nieuws, waar ik vertelde over de meest bijzondere reis die ik heb gemaakt. Je kunt het hier terugluisteren.

Mandy en ik wilden er even een weekend tussenuit. Even helemaal nietsdoen en lekker eten en bijslapen. Eerst hadden we bedacht om naar Normandië te gaan, maar ja, eind augustus zit daar alles nogal vol of is kneiterduur. Na wat zoeken kwam ik terecht bij dit pareltje op een camping net over de grens in België. Er is niet veel te doen, maar we hadden alles in de buurt wat we nodig hadden: een supermarkt en een stacaravan met woon-/slaapgedeelte, keukentje en badkamer. Het kostte nog geen €50,- voor drie (!) nachten. Mocht je zelf interesse hebben, hier is de link!

En oké, dit was ook in de buurt. Prachtig toch?

Dagje werken in Utrecht! En even genieten van het zonnetje.

De dag daarna stond Amsterdam op de planning vanwege een afspraak. Ik mis hier wonen totaal niet, maar ik blijf het wél heerlijk vinden om door de stad te struinen.

Daarna een paar uurtjes werken bij Meet Berlage (en nieuwe ebooks bestellen).

Op 30 augustus stond de tweede PR-workshop gepland! En voor deze gelegenheid besloten we eigen notitieboeken te maken.

En de maand eindigde ik met een bruiloft in de Lage Vuursche.