Boek je een hotelkamer eigenlijk het liefst bij websites als Booking.com? Weet dan dat je bij bepaalde hotels veel korting en andere voordelen misloopt! Veel grote hotelketens hanteren namelijk een zogenoemd loyaliteitsprogramma: een ‘club’ waar je veelal gratis lid van kunt worden én zomaar goedkoper uit bent, een upgrade krijgt en/of zelfs gratis mag komen slapen. Ja, dat lees je goed!

Wanneer je het liefst in unieke boetiekhotels slaapt, dan heb je niets aan deze tip. Maar de kans is groot dat je vast wel eens in een hotel van een bekend (of minder bekend) hotelketen hebt overnacht. Wat dacht je van een Marriott, Van der Valk, Ibis of Golden Tulip? Soms heb je het niet eens door, omdat het hotel bij een dochteronderneming hoort en een heel andere naam hanteert (zoals bijvoorbeeld het W Hotel in Amsterdam, dat hoort bij Marriott). Of een Ibis en 25hours Hotels die beiden bij de Accor Hotels horen?

Loyaliteitsprogramma's hotels

Korting op je boeking

Ook al slaap je misschien vrijwel nooit in een kamer van een hotelketen, het loont zeker om toch lid te worden van het loyaliteitsprogramma. In veel gevallen is aanmelding gratis (dus je hebt niets te verliezen) en je krijgt daarmee gelijk toegang tot mogelijkheden om geld te besparen. Zo krijg je bij Golden Tulip bijvoorbeeld standaard 5% korting op je boeking wanneer je direct bij hen boekt! Op die manier ben je vaak goedkoper uit dan wanneer je je reservering bij een Booking.com zou maken.

Gratis overnachten

Slaap je toch vaker bij een hotelketen? Dan wordt je helemaal beloond voor je loyaliteit. Over het algemeen spaar je punten bij elke boeking die je via de eigen website van het hotel maakt. En met een X aantal punten kun je zomaar een gratis overnachting boeken of krijg je ineens gratis toegang tot de wellness.

Loyaliteitsprogramma's hotels

Sneller een upgrade

Ben je lid van een hotel, dan mag je ook andere voordelen verwachten. Want wanneer de standaardkamers zijn uitverkocht, krijg jij als eerste een upgrade. Of mag je ineens een stuk eerder inchecken of juist later uitchecken! En dat is altijd mooi meegenomen.

Enkele voorbeelden van gratis loyaliteitsprogramma’s:

Ben jij lid van loyaliteitsprogramma’s van hotels?

author-sign

Chantal

Hi, ik ben Chantal en de oprichter van Reisdoc.nl. Mijn eerste verre reis was in 2008 en sindsdien pak ik elke kans om weer iets anders van de wereld te zien. Al sinds 2011 deel ik hier mijn beste reis- en bespaartips. Mijn doel? Zorgen dat elke bestemming betaalbaar wordt voor je! Lees meer ⇒